söndag 5 januari 2014

Före/efter kostomläggning



På den högra bilden var jag ändå rätt nöjd med min kropp! Jag tränade flera dagar i veckan och hade lyckats gått ner fem kilo! 
Men jag kände mig inte riktigt hundra.. Jag led av värk i kroppen, IBS, jag var låg och trött, dessutom verkade det helt omöjligt att gå ner de där sista trivselkilona.

Först när jag uteslöt socker och gluten började det hända grejer!
Jag blev piggare, gladare, blev av med värk och IBS! Det var betalning nog, men jag sticker inte under stolen med att jag trivs i min nya kropp!

Under året som kommer önskar jag att jag får vara frisk och att jag kan träna och bygga mera muskler! 
Det finns inget bättre än att känna sig stark! Tjejer är ofta fixerade av siffrorna på vågen, men de berättar knappast sanningen! Jag plussar mer än gärna 3-4kg på vågen detta år, med muskler! ;)

Jag har ett tips till alla där ute, oavsett om ni är smala, runda, muskulösa, nöjda eller inte, STRÄCK på er! Var stolta över er själva! En kvinna som går rak i ryggen och inte skäms för sig själv är det vackraste som finns! 
Var tacksam över allt din kropp gör för dig, och behandla den med respekt! 
Klanka aldrig ned på dig själv och din kropp, det tar dig ingenvart!! 
Straffa inte dig själv och din kropp, utan skapa de bästa förutsättningarna för positiv utveckling! Ge kroppen rätt bränsle, rör på dig, sov, stressa mindre och ÄLSKA, både dig själv och andra! 

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar